لا تفتي Journalism VS propaganda in Syria media

لا تفتي Journalism VS propaganda in Syria media

الحلقة الأولى The first episode

الحلقة الأولى من برنامج #لا_تفتي تتناول قضية التحريض على العنف والكراهية من قبل وسائل الإعلام السورية المختلفة، وإذا أردت اختبار هل أنت من المحرضين/ات على العنف والكراهية أم لا، فالجواب في نهاية الحلقة.First episode of the La Tifti show, tackles hate speech and provoking violence in the Syrian media controlled by different parties.

The second episode الحلقة الثانية 

بالحلقة التانية، يتطرق برنامج #لا_تفتي لمعايير الحقيقة والدقة في #الصحافة_الحساسة_للنزاعات، والفرق بين الإعلاني الذي يبالغ ولا يتحراها أو يلفق لصالح طرف، والإعلامي الذي يدقق ويبني مصداقيته خلال النزاع.
In its second episode, La Tifti highlights the principles of fact-checking and accuracy in #ConflictSensitiveJournalism, and the differences between the advertisers who manipulate their news to persuade a specific ideology or copy paste them VS journalists who check their news/resources before sharing them and build their credibility.

الحلقة الثالثة The third episode

بالحلقة التالتة بيتطرق #لا_تفتي لقضايا الموضوعية و#حرية_التعبير في وقت النزاعات. والفرق بين الإعلاني المتطرف بتحيزه والذي يهاجم حرية تعبير الآخريين ويدافع عن حريته فقط، والإعلامي الذي يحاول أن يكون موضوعياً ويحترم حرية تعبير كل الأطراف.
The third episode of La Tifiti highlights the topics of objectivity and the #FreedomOfExpression during conflict.
And shows the differences between the advertiser/propagandist who takes an extreme side and attacks others’ opinions while defending his own freedom of expression VS the journalist who respects the freedom of expression of all parties and tries to be objective while covering the conflict.

الحلقة الرابعة The Forth episode

الحلقة الرابعة من #لا_تفتي تلقي الضوء على التعامل مع المصادر أثناء تغطية النزاعات، وعلى الفرق بين الإعلاني الذي يعامل مصادره باستعلاء ودون احترام ويجبرهم على قول/فعل ما يريده لتحقيق أهدافه، والإعلامي الذي يحرص على سلامة مصادره الجسدية والنفسية ويعطيهم المجال ليقولوا ما يريدون.
The forth episode of La Tifi sheds a light on the topic of dealing with resources while covering conflicts. It also show the differences between the advertisers/propagandist who doesn’t respect his sources and force them to do/say something for his/her own gain, and the journalist who is caution about his/her sources security and offers them the space to express their views
 
 

الحلقة الخامسة The Fifth episode

تناقش الحلقة الخامسة والأخيرة من برنامج لا تفتي كيفية تعامل الإعلام السوري مع القضايا المتعلقة بالنساء ومع النساء ذاتهم. وتستعرض الفروقات بين الإعلاني المأخوذ بالحرب والمعارك والذي يرى قضايا النساء هامشية لا تستحق التغطية، وحتى عند تغطيتها يقوم بتنميط النساء ودورها، وبين الإعلامي الذي يأكد أهمية وجودها ضمن التغطيات.
The fifth and last episode of the La Tifti (Don’t Judge) show, discusses how the Syrian media is covering women-related issues and how they deal with the women themselves. It also shows the differences between the propagandists who marginalised women and even when covering such topics, they tend to stereotype her and her roles. Vs journalists who confirm how essential it is to be covered fairly.

Share

عن Zaina Erhaim

صحفية سوريّة٫ درست الإعلام في جامعة دمشق ثم الترجمه في جامعة التعليم المفتوح بدمشق أيضاً. بدأت عملي الصحفي مع موقع "سيريانيوز" عام ٢٠٠٤ قبل أن انتقل للعمل مع قناة المشرق "الأورينت" منذ تأسيس مكتبهم في دمشق إلى أن أغلقته المخابرات السورية عام ٢٠٠٨. بدأت عندها بالعمل مع جريدة الحياة٫ وكتبت في عدد من صفحاتها ك "ميديا٫ منوعات٫ ومجتمع". عام ٢٠١٠ حصلت على منحة من وزارة الخارجية البريطانية لدراسة الماجستير في المملكة المتحدة (تشيفنيغ)٫ ودرست الماجستير في مجال الإعلام الدولي (المرئي والمسموع) من جامعة سيتي في لندن عملت بعدها في تلفزيون بي بي سي العربي لعام٫ ثم تركتها لأعود سوريا وحالياً أعمل مع معهد صحافة السلم والحرب IWPR كمستشارة ومدرّبة. Award winning Syrian journalist, named among the 100 Most Powerful Arab Women 2016 by Arabian Business and Unsung heroes of 2016 by Reuters Thomson. ٍReceived Index on Censorship, Freedom of Expression award in 2016, Press Freedom Prize by Reporters Without Borders and Peter Mackler Award for Ethical and Courageous Journalism in 2015 besideMustafa Al Husaine award for the best article written by a young journalist. She has been working as the Syria project coordinator for IWPR for the last 4 years, trained more than 100 media activist on journalism basics and made a series of short films named Syria Rebellious Women.

اضف رد

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*

live webcam girls
إلى الأعلى